|
06-nummer
Mobiele telefoonnummers, semafoon- en buzzernummers beginnen altijd met 06-2, 06-5, 06-6. Bij het bellen naar deze nummers betaalt u het mobiele telefoon- en oproeptarief. Als u via een mobiele telefoon naar een servicenummer of 06-nummer belt, betaalt u per minuut het geldende tarief voor de geboden informatie, verhoogd met een toeslag voor het gebruik van het mobiele telefoonnetwerk. De hoogte van de toeslag wordt bepaald door de mobiele operator. Bellen naar een 0800-Servicenummer of een gratis 06-nummer is ook via het mobiele telefoonnet gratis.
|
|
0800
0800-nummer
Gratis servicenummers waarbij de beller niet hoeft te betalen. De gesprekskosten komen voor rekening van de eigenaar van het gebelde 0800 nummer.
|
|
0900
0900-nummer
Servicenummer waarbij de beller betaalt voor de geboden informatie.
|
|
0906-nummer
Overige servicenummers, waaronder erotische amusementsnummers en babbelboxen, waarbij de beller betaalt voor de geboden informatie. Alleen in Nederland.
|
|
0909-nummer
Servicenummer, waarbij de beller betaalt voor de geboden informatie. Alleen in Nederland.
|
|
ACM
De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) hebben met ingang van 1 april 2013 hun krachten gebundeld in een nieuwe toezichthouder: de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De Autoriteit Consument & Markt is een onafhankelijke toezichthouder die zich sterk maakt voor consumenten en bedrijven.
|
|
IN
Intelligent Netwerk
Een combinatie van een telefooncentrale en een computer, bijvoorbeeld 06-nummers. Europese term voor de toevoeging van nieuwe diensten aan een geschakeld telefoonnetwerk (POTS).
|
|
| |
19 Januari 2018 |
Storing interconnect BT en T-
Mobile
|
| | |
16 Mei 2017 |
Nieuwe tariefregels 090x-
nummers tbv. klantenservice
|
| | |
09 Juni 2016 |
Ook uw telefonie up2date
|
| | |
24 Maart 2016 |
Telecom investeert ruim 4 miljard
in infrastructuur in Nederland
|
| | |
16 December 2015 |
Vaste telefoniemarkt groeit, VoIP-
lijnen naar 5,5 miljoen
|
| | |
23 September 2015 |
4G vanaf 2017 breed beschikbaar in
Europese vliegtuigen
|
| | |
24 April 2015 |
Bellen met een muisklik!
Voortaan direct uw contacten
bellen vanuit MS-Office, Excel
etc.
|
|
|
|
2015
2015
| |
07 Augustus 2015 |
ACM: omzet mobiele operators
gedaald in Q1 |
| | |
30 Juni 2015 |
Akkoord bereikt over roaming per
2017, netneutraliteit |
| | |
03 Juni 2015 |
Investeringen uitrol 4G bijna
voltooid, apps besparen op
dataverbruik |
| | |
26 Mei 2015 |
OM Belgie daagt Skype voor de
rechter |
| | |
17 April 2015 |
55% van bedrijven maakt gebruik
van VoIP |
| | |
10 April 2015 |
AT: telecomaanbieders moeten
bewaren verkeersgegevens staken |
| | |
11 Maart 2015 |
Nederlandse providers hoeven
gegevens over internet- en
telefoonverkeer niet meer op te
slaan. |
| | |
04 Maart 2015 |
De Europese landen willen de extra
kosten voor bellen, sms`en en
mobiel internetten in een ander
Europees land verlagen, maar niet
helemaal opheffen. |
| | |
16 Februari 2015 |
CBp oordeelt negatief over
wetsvoorstel bewaarplicht |
| | |
06 Februari 2015 |
Miljardendeal BT en EE in Britse
telecom |
| | |
02 Januari 2015 |
E-mail en vaste telefoon blijven
belangrijk voor kantoorwerker |
|
2014
2014
| |
17 December 2014 |
Europese telecomsector gaat in
2016 weer groeien |
| | |
02 December 2014 |
Slechte telefonische
bereikbaarheid kost omzet |
| | |
28 November 2014 |
Telecommonitor tweede kwartaal
2014: bodem voor sms lijkt bereikt |
| | |
07 November 2014 |
Gedrukte telefoongids in elk geval
tot eind 2017 behouden |
| | |
21 Oktober 2014 |
Ontslagen in Duitse telecom |
| | |
29 September 2014 |
BT breidt capaciteit uit in
datacenter Nieuwegein |
| | |
18 September 2014 |
Internetbezoek via mobiel
device met 67% gegroeid |
| | |
03 September 2014 |
ACM wacht met marktanalyses op
EC-besluit over Ziggo |
| | |
07 Augustus 2014 |
T-Mobile NL Q2: omzet -1,8%,
65.000 klanten minder |
| | |
31 Juli 2014 |
Telefonica Deutschland meldt
netto verlies van 24 miljoen |
| | |
20 Juni 2014 |
Boete KPN voor benadelen grote
zakelijke klanten |
| | |
28 Mei 2014 |
ACM ziet geen knelpunten meer
in nummerplan |
| | |
16 Mei 2014 |
ACM ziet aandachtspunten voor
zakelijke sms-markt |
| | |
06 Mei 2014 |
Meer onderzoek nodig naar
overname Reggefiber door KPN |
| | |
02 Mei 2014 |
Telefonica past concessies aan
voor overname E-Plus |
| | |
16 April 2014 |
KPN rekent zakelijke klanten te
hoge tarieven voor mobiel
bellen in het buitenland |
| | |
09 April 2014 |
Europese bewaarplicht ongeldig
verklaard door Hof van Justitie
|
| | |
26 Maart 2014 |
ACM verlengt termijn van last
onder dwangsom KPN voor
transitdienst naar niet-
geografische nummers |
| | |
13 Maart 2014 |
Strijd om alles-in-
één
pakketten steeds feller... |
| | |
26 Februari 2014 |
ACM dwingt KPN achtergehouden
informatie te geven |
| | |
23 Januari 2014 |
ACM beboet KPN voor benadelen
concurrenten bij
overheidsaanbesteding telefonie |
|
2013
2013
| |
27 November 2013 |
Bellen via internet blijft
groeien Het aantal
consumenten dat via internet
belt, groeit nog steeds. |
| | |
06 Augustus 2013 |
KPN gaat een gedwongen
tariefsverlaging van de
Autoriteit Consument & Markt
(ACM) aanvechten. Dat heeft een
woordvoerder maandag laten
weten. |
| | |
27 Februari 2013 |
De Eerste kamer ging dinsdag
akkoord met het voorstel van de
samenvoeging van de
Consumentenautoriteit, de
Nederlandse
Mededingingsautoriteit (NMa) en
OPTA. |
|
2012
2012
| |
04 Juni 2012 |
Het aantal vaste
telefoonaansluitingen is in het
eerste kwartaal van dit jaar
gegroeid met 31.000 tot 6,03
miljoen, het hoogste niveau
sinds 2006. |
|
2011
2011
| |
21 December 2011 |
De Onafhankelijke Post en
Telecommunicatie Autoriteit
(Opta) zet telecombedrijf KPN
per direct onder verscherpt
toezicht. Dat maakte de Opta
woensdag bekend. |
| | |
23 Juni 2011 |
Telecomwaakhond Opta zal de
komende tijd in de
consumentenmarkt minder
stringente regels aan KPN
opleggen. |
| | |
21 Januari 2011 |
Telecomtoezichthouder Opta
krijgt regelmatig klachten van
consumenten die worden gebeld
door telemarketeers, hoewel ze
in het Bel-me-niet register
staan. |
|
2010
2010
| |
24 September 2010 |
Steeds meer Nederlanders bellen
met hun vaste telefoon via
internet. Het aantal zogenoemde
VoIP-aansluitingen is in het
tweede kwartaal van dit jaar
toegenomen met 2,3 procent tot
3,77 miljoen. |
| | |
27 Augustus 2010 |
Gesprekken tussen Tele2 en de
kabelbedrijven UPC en Ziggo
hebben de afgelopen dagen nog
geen duidelijkheid gebracht
voor klanten die een
kabelpakket willen via Tele2.
Het telecombedrijf gaat met de
kabelaars wel de mogelijkheden
verkennen voor een commerciële
samenwerking, maakte Tele2
vrijdag bekend. |
|
2009
2009
| |
23 Februari 2009 |
Reset telefooncentrale |
| | |
19 Februari 2009 |
Internationaal bellen
probleem bij Tele2. |
| | |
22 Januari 2009 |
Storing door spanningsdip?
Reset en controleer je eigen
systemen! |
| | |
12 Januari 2009 |
Begonnen met verbouwing
receptie |
| | |
06 Januari 2009 |
Nieuwe switches geïnstalleerd
in Het Waalschip |
|
2008
2008
| |
05 December 2008 |
Nieuwe firewall geïnstalleerd
in Het Waalschip |
|
|
|
|
 |
|
|
|
| DIENSTEN |
|
|
VoIP
|
|
|
|
SERVICE NUMMERS |
|
|
|
| WEB Development | |
|
IVR
|
|
|
|
|
Nummercheck
|
|
| | | | ONZE EXPERTISE: | | |
 |
Een bedrijfsnummer ofwel servicenummer is in Nederland een telefoonnummer voor bedrijven, dat niet gebonden is aan een bepaald netnummer. Een servicenummer maakt het mogelijk om hetzelfde netnummer te gebruiken voor verschillende locaties in het land. Het is daarmee niet nodig om de geografische aanduiding in het telefoonnummer (010, 020, 070, enzovoort) te gebruiken. Een informatienummer of servicenummer is een telefoonnummer met een apart tarief. |
Er zijn in Nederland (gratis of betaald) vier verschillende begincombinaties, voor verschillende doeleinden:
0800
-nummers zijn gratis voor de opbeller.
Deze nummers worden vooral gebruikt door bedrijven die hun klanten een gratis service willen bieden. De gesprekskosten worden door de aanbieder betaald. Doordat het opbellen gratis is, wordt er veel naar deze nummers gebeld, soms zo veel dat de personeelskosten voor het beantwoorden te hoog worden. Daarom hebben veel aanbieders er voor gekozen het 0800-nummer buiten bedrijf te stellen en te vervangen door een 0900-nummer met een laag tarief. Ook met een mobiele telefoon zijn 0800-nummers meestal gratis, maar de aanbieder moet dan wel de hogere gesprekskosten betalen. Daarom zijn veel 0800-nummers niet met een mobiele telefoon bereikbaar.
0900
Vroeger waren er de speciale informatienummers voor de tijd en voor het weerbericht.
Daarna kwamen de 0900-nummers die zijn bedoeld voor serieuze/zakelijke informatie en diensten. 0900-nummers mogen niet gebruikt worden voor diensten met een erotisch of amusementskarakter.
Het tarief van deze nummers is meestal laag, bijvoorbeeld "lokaal tarief" of "5 cent per minuut".
0909 en 0906
- 0909-nummers zijn bedoeld voor amusement, spelletjes en prijsvragen. 0909-nummers mogen wel voor serieuze diensten worden gebruikt, maar niet voor diensten met een erotisch karakter.
- 0906-nummers zijn bedoeld voor diensten met een erotisch karakter, maar mogen voor alle soorten diensten gebruikt worden.
De aanbieder van een dergelijk dienst doet dat meestal om inkomsten te verwerven. De gesprekskosten zijn dus hoger dan de kosten voor een normaal telefoongesprek.
Tariefvermelding
Bij de betaalnummers is het verplicht bij publicatie het tarief te vermelden. Bovendien moet voorafgaand aan het gesprek het tarief vermeld worden; het betreft het tarief voor de beller met een vaste telefoon. Sinds 1 oktober 2008 geldt er bij nummers duurder dan 15 cent per minuut ook een maximum per gesprek, en is er ook de verplichting dit maximum te melden.
Nummerlengte
Er zijn in Nederland korte (acht-cijfers) en lange (elf-cijfers) informatienummers.
Een kort nummer bestaat uit een prefix + vier cijfers. Een kort nummer is dus 8-cijferig. Omdat dit korter is dan een standaardnummer, betekent dit dat een kort nummer de beschikbare hoeveelheid telefoonnummers verkleint. Daarom gelden voor een kort nummer speciale voorwaarden van de ACM, zoals een minimum aantal gesprekken.
Een lang nummer bestaat uit een prefix + 7 posities. Een lang naamnummer is dus 11-cijferig. Hiervoor gelden geen ACM-voorwaarden.
Letter- of Naambellen
Uit onderzoek is gebleken dat een woord, bedrijfsnaam of productnaam makkelijker wordt onthouden dan een lange cijfercombinatie. (0800-PAYEASY) Wanneer dat woord deel uitmaakt van uw telefoonnummer, wordt bellen eenvoudigweg een kwestie van spellen.
Externe link
|
Wilt u meer weten over servicenummers?
U kunt ons direct bellen: 0800-PAYEASY of 010- 3000 300 |
|
|
|
|
|