|
0800
0800-nummer
Gratis servicenummers waarbij de beller niet hoeft te betalen. De gesprekskosten komen voor rekening van de eigenaar van het gebelde 0800 nummer.
|
|
088
088-nummer
Een 088 nummer is een niet geografisch gebonden honderd-nummer blok. Deze nummerreeks heeft een gesprekstarief tussen het locale en nationale tarief in. Het is specifiek bedoeld voor grotere bedrijven met meerdere vestigingen binnen Nederland die elk via een eigen 088 nummer uit het 100-nummerblok aankiesbaar zijn. In tegenstelling tot een 085 nummer is een 088 nummer niet enkelvoudig porteerbaar, maar moet het 100-nummerblok als geheel worden toegewezen/geporteerd worden
|
|
0900
0900-nummer
Servicenummer waarbij de beller betaalt voor de geboden informatie.
|
|
ACM
De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) hebben met ingang van 1 april 2013 hun krachten gebundeld in een nieuwe toezichthouder: de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De Autoriteit Consument & Markt is een onafhankelijke toezichthouder die zich sterk maakt voor consumenten en bedrijven.
|
|
ALS
Alternate Line Service
Afhankelijk van het type telefoonabonnement kan er gebuik gemaakt worden van twee verschillende lijnen, bijvoorbeeld een lijn met een prive-nummer en een zakelijk nummer.
|
|
IN
Intelligent Netwerk
Een combinatie van een telefooncentrale en een computer, bijvoorbeeld 06-nummers. Europese term voor de toevoeging van nieuwe diensten aan een geschakeld telefoonnetwerk (POTS).
|
|
ISDN
Intergrated Services Digital Network
Een wereldwijd digitaal communicatie netwerk dat is ontwikkeld uit bestaande telefoondiensten. Het doel van het ISDN is alle analoge telefoonlijnen te vervangen, die conversies naar digitaal vereisen, door volledig digitale schakel- en transmissievoorzieningen die in staat zijn gegevens te vervoeren die variëren van spraak tot computertransmissies, muziek en video. Het ISDN is gebaseerd op twee belangrijke soorten communicatiekanalen: B-kanalen, die spraak, gegevens of beelden vervoeren met een snelheid van 64 Kbps. D-kanaal, dat besturingsgegevens, signalering en linkmanagement-data vervoert met een snelheid van 16 Kbps. De standaard ISDN Basic Rate desktop wordt 2B+D genoemd. Computers en andere apparaten maken een verbinding met ISDN-apparaten door middel van eenvoudige standaard interfaces.
|
|
IVR
Interactive Voice Response
Gebruiker-interface met behulp van spraak, waarbij digitale spraak de beller informeert over de mogelijkheden die met toetsen op het telefoontoestel worden gekozen.
|
|
LOS
Line Of Sight
De noodzakelijke directe zichtverbinding tussen twee antennes via telecommunicatie door middel van straalzenders.
|
|
Mark
Aanwezigheid van signaal. In de telegrafie stelt een mark de gesloten toestand voor van stroom in beweging. Een mark-impuls is gelijk aan een binaire 1.
|
|
OPTA
Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit
houdt onafhankelijk toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten. Deze wet- en regelgeving is erop gericht concurrentie op deze markten te bevorderen. Hierdoor ontstaan meer keuzemogelijkheden en eerlijke prijzen voor consumenten. De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de OPTA hebben met ingang van 1 april 2013 hun krachten gebundeld in een nieuwe toezichthouder: de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
|
|
PABX
Private Automatic Branche eXchange
Bedrijfstelefoniecentrale die het inkomende en uitgaande telefoonverkeer verzorgt. Het systeem voorkomt wachtrijen wanneer het gecombineerd wordt met een voice response unit, automatic call distribution etc. De automatische telefooninstallatie is in principe geschikt voor het koppelen van PC"s via de telefoonkabel zodat een netwerk gecreëerd kan worden.Vroeger werd er onderscheid gemaakt tussen PBX en PABX, omdat de laatste "automatisch" is; vandaag de dag is dat onderscheid niet meer relevant, omdat praktisch alle bedrijfstelefoniecentrales "automatisch" zijn.
|
|
Trunk
Hoofdkabel van een netwerk
Een dedicated telefooncircuit dat twee switchingcentra, central offices of dataconcentratie-apparaten met elkaar verbindt.
|
|
Voice response
Computersysteem in combinatie met een telefooninstallatie, dat standaard dialogen kan afhandelen.
|
|
VOIP
Bij Voice over IP of VoIP wordt het Internet of een ander IP-netwerk gebruikt om spraak te transporteren. Hierdoor wordt telefonie mogelijk op datanetwerken en ontstaat de mogelijkheid om de voorheen traditioneel gescheiden werelden van spraak en data samen te voegen. Hierdoor is nog slechts een infrastructuur nodig en kunnen bovendien nieuwe producten en diensten worden ontwikkeld. Het werken met op VoIP gebaseerde telefooncentrales is binnen bedrijven inmiddels gemeengoed geworden. De term "VoIP" wordt vaak valselijk gebruikt om naar de eigenlijke overdracht van stemmen te wijzen in plaats van naar het protocol ervan.
VoIP is niet hetzelfde als VoDSL. Bij VoDSL wordt een telefoonlijn over een ADSL-lijn geimplementeerd zonder gebruik te maken van internet.
|
|
| |
19 Januari 2018 |
Storing interconnect BT en T-
Mobile
|
| | |
16 Mei 2017 |
Nieuwe tariefregels 090x-
nummers tbv. klantenservice
|
| | |
09 Juni 2016 |
Ook uw telefonie up2date
|
| | |
24 Maart 2016 |
Telecom investeert ruim 4 miljard
in infrastructuur in Nederland
|
| | |
16 December 2015 |
Vaste telefoniemarkt groeit, VoIP-
lijnen naar 5,5 miljoen
|
| | |
23 September 2015 |
4G vanaf 2017 breed beschikbaar in
Europese vliegtuigen
|
| | |
24 April 2015 |
Bellen met een muisklik!
Voortaan direct uw contacten
bellen vanuit MS-Office, Excel
etc.
|
|
|
|
2015
2015
| |
07 Augustus 2015 |
ACM: omzet mobiele operators
gedaald in Q1 |
| | |
30 Juni 2015 |
Akkoord bereikt over roaming per
2017, netneutraliteit |
| | |
03 Juni 2015 |
Investeringen uitrol 4G bijna
voltooid, apps besparen op
dataverbruik |
| | |
26 Mei 2015 |
OM Belgie daagt Skype voor de
rechter |
| | |
17 April 2015 |
55% van bedrijven maakt gebruik
van VoIP |
| | |
10 April 2015 |
AT: telecomaanbieders moeten
bewaren verkeersgegevens staken |
| | |
11 Maart 2015 |
Nederlandse providers hoeven
gegevens over internet- en
telefoonverkeer niet meer op te
slaan. |
| | |
04 Maart 2015 |
De Europese landen willen de extra
kosten voor bellen, sms`en en
mobiel internetten in een ander
Europees land verlagen, maar niet
helemaal opheffen. |
| | |
16 Februari 2015 |
CBp oordeelt negatief over
wetsvoorstel bewaarplicht |
| | |
06 Februari 2015 |
Miljardendeal BT en EE in Britse
telecom |
| | |
02 Januari 2015 |
E-mail en vaste telefoon blijven
belangrijk voor kantoorwerker |
|
2014
2014
| |
17 December 2014 |
Europese telecomsector gaat in
2016 weer groeien |
| | |
02 December 2014 |
Slechte telefonische
bereikbaarheid kost omzet |
| | |
28 November 2014 |
Telecommonitor tweede kwartaal
2014: bodem voor sms lijkt bereikt |
| | |
07 November 2014 |
Gedrukte telefoongids in elk geval
tot eind 2017 behouden |
| | |
21 Oktober 2014 |
Ontslagen in Duitse telecom |
| | |
29 September 2014 |
BT breidt capaciteit uit in
datacenter Nieuwegein |
| | |
18 September 2014 |
Internetbezoek via mobiel
device met 67% gegroeid |
| | |
03 September 2014 |
ACM wacht met marktanalyses op
EC-besluit over Ziggo |
| | |
07 Augustus 2014 |
T-Mobile NL Q2: omzet -1,8%,
65.000 klanten minder |
| | |
31 Juli 2014 |
Telefonica Deutschland meldt
netto verlies van 24 miljoen |
| | |
20 Juni 2014 |
Boete KPN voor benadelen grote
zakelijke klanten |
| | |
28 Mei 2014 |
ACM ziet geen knelpunten meer
in nummerplan |
| | |
16 Mei 2014 |
ACM ziet aandachtspunten voor
zakelijke sms-markt |
| | |
06 Mei 2014 |
Meer onderzoek nodig naar
overname Reggefiber door KPN |
| | |
02 Mei 2014 |
Telefonica past concessies aan
voor overname E-Plus |
| | |
16 April 2014 |
KPN rekent zakelijke klanten te
hoge tarieven voor mobiel
bellen in het buitenland |
| | |
09 April 2014 |
Europese bewaarplicht ongeldig
verklaard door Hof van Justitie
|
| | |
26 Maart 2014 |
ACM verlengt termijn van last
onder dwangsom KPN voor
transitdienst naar niet-
geografische nummers |
| | |
13 Maart 2014 |
Strijd om alles-in-
één
pakketten steeds feller... |
| | |
26 Februari 2014 |
ACM dwingt KPN achtergehouden
informatie te geven |
| | |
23 Januari 2014 |
ACM beboet KPN voor benadelen
concurrenten bij
overheidsaanbesteding telefonie |
|
2013
2013
| |
27 November 2013 |
Bellen via internet blijft
groeien Het aantal
consumenten dat via internet
belt, groeit nog steeds. |
| | |
06 Augustus 2013 |
KPN gaat een gedwongen
tariefsverlaging van de
Autoriteit Consument & Markt
(ACM) aanvechten. Dat heeft een
woordvoerder maandag laten
weten. |
| | |
27 Februari 2013 |
De Eerste kamer ging dinsdag
akkoord met het voorstel van de
samenvoeging van de
Consumentenautoriteit, de
Nederlandse
Mededingingsautoriteit (NMa) en
OPTA. |
|
2012
2012
| |
04 Juni 2012 |
Het aantal vaste
telefoonaansluitingen is in het
eerste kwartaal van dit jaar
gegroeid met 31.000 tot 6,03
miljoen, het hoogste niveau
sinds 2006. |
|
2011
2011
| |
21 December 2011 |
De Onafhankelijke Post en
Telecommunicatie Autoriteit
(Opta) zet telecombedrijf KPN
per direct onder verscherpt
toezicht. Dat maakte de Opta
woensdag bekend. |
| | |
23 Juni 2011 |
Telecomwaakhond Opta zal de
komende tijd in de
consumentenmarkt minder
stringente regels aan KPN
opleggen. |
| | |
21 Januari 2011 |
Telecomtoezichthouder Opta
krijgt regelmatig klachten van
consumenten die worden gebeld
door telemarketeers, hoewel ze
in het Bel-me-niet register
staan. |
|
2010
2010
| |
24 September 2010 |
Steeds meer Nederlanders bellen
met hun vaste telefoon via
internet. Het aantal zogenoemde
VoIP-aansluitingen is in het
tweede kwartaal van dit jaar
toegenomen met 2,3 procent tot
3,77 miljoen. |
| | |
27 Augustus 2010 |
Gesprekken tussen Tele2 en de
kabelbedrijven UPC en Ziggo
hebben de afgelopen dagen nog
geen duidelijkheid gebracht
voor klanten die een
kabelpakket willen via Tele2.
Het telecombedrijf gaat met de
kabelaars wel de mogelijkheden
verkennen voor een commerciële
samenwerking, maakte Tele2
vrijdag bekend. |
|
2009
2009
| |
23 Februari 2009 |
Reset telefooncentrale |
| | |
19 Februari 2009 |
Internationaal bellen
probleem bij Tele2. |
| | |
22 Januari 2009 |
Storing door spanningsdip?
Reset en controleer je eigen
systemen! |
| | |
12 Januari 2009 |
Begonnen met verbouwing
receptie |
| | |
06 Januari 2009 |
Nieuwe switches geïnstalleerd
in Het Waalschip |
|
2008
2008
| |
05 December 2008 |
Nieuwe firewall geïnstalleerd
in Het Waalschip |
|
|
|
|
 |
|
|
|
| DIENSTEN |
|
|
VoIP
|
|
|
|
SERVICE NUMMERS |
|
|
|
| WEB Development | |
|
IVR
|
|
|
|
|
Nummercheck
|
|
| | | | ONZE EXPERTISE: | | |
Softphones | CISCO hardware | Draadloze VoIP |
|
Hardware voor VoIP
Om gebruik te maken van VOIP zijn aparte telefoontoestellen nodig.
Deze zijn -net als gewone telefoontoestellen- in alle soorten en maten verkrijgbaar. Van simpele toestellen voor het eenvoudige bellen, tot uitgebreide receptie, managers en callcentertoestellen. Elk met zijn eigen prijskaartje.
De meeste toestellen zijn ook uit te breiden met bijvoorbeeld een (draadloze) headset of een uitbreidingsmodule voor extra snelkeuze toetsen, bijvoorbeeld voor gebruik als receptietoestel. Bepaalde toestellen bieden ook de mogelijkheid tot videogesprekken.
Naast aparte VoIP toestellen is het ook mogelijk gebruik te maken van een ATA (Analog Telephone Adapter), hiermee is het mogelijk traditionele (analoge) telefoontoestellen te gebruiken met VoIP. Deze zijn los verkrijgbaar, en ook in sommige routers en modems van breedband internetaansluitingen geintegreerd. Dit kan in bepaalde gevallen kosten besparen doordat niet alle hardware vervangen hoeft te worden.
Helaas is de functionaliteit bij het gebruik van ATA’s beperkt, bijvoorbeeld het delen van een adresboek, geavanceerd doorschakelen, bellerinformatie en functietoetsen behoren hierdoor niet tot de mogelijkheden. Bij toestellen die bij een bepaalde telefooncentrale horen is het vaak slecht mogelijk deze te koppelen omdat hier vaak een eigen protocol gebruikt wordt.
|
|
|
|